17 Nisan 2017 Pazartesi

Yüreğinin Götürdüğü Yere Git || Susanna Tamaro

 Kitap hasta ve yaşlı bir anneannenin torunu gittikten sonra gerçekleri ve düşündüklerini yazmaya başladığı ama göndermediği mektuplarla dolu.

Yaşlı kadın bu mektuplarda kendini, kızını ve torununu irdeleyip geçmişe inerek hayatlarını sorgulamış, yapması gerekenlerle olanları karşılaştırmış, nerelerde hata yaptığını yazarak kendince bir iç hesaplaşma yaşamış, ve gerçekleri olduğu gibi torununa yazarak huzura kavuşmayı ve bu mektupların ona bir öğüt niteliğinde kalmasını istemiş.

Kısa ama altı çizilecek kelimelerle dolu olan kitap, psikolojik analizleri ile okurken bizim de kendimizi sorgulamamızı sağlıyor. Ben nasıl yaşadım, çevreme ve aileme karşı nasıl bir tutum sağladım, onların bana olan davranışları beni nerelere getirdi diye düşünmedim değil hani.

Yazarın birde bu kitabın devamı niteliğinde olan “Yüreğimin Sesini Dinle” kitabı bulunuyor. Bu kitapta da torunu mektupları buluyor ve yaşamına bir anlam katmak için okumaya başlıyor. Kitabı sahafta bulursam alıp okumak istiyorum.

“Yapmaya değecek tek yolculuk, içimize yapacağımız yolculuktur,” diyordu yaşlı kadın, “o özgün çağrıya kulak vermeli ve yüreğimizin götürdüğü yere gitmeliyiz.
İnsanın kendi iç dünyasına bakmak istemediği zaman bahaneler bulması dünyanın en kolay şeyidir. Dıştan bir suçlu her zaman vardır.
Var olan tek gerçek ve inanılası öğretmen, insanın kendi vicdanıdır.
Yapılacak ilk devrim, insanın kendi içindeki yapacağıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder