10 Nisan 2017 Pazartesi

Arka Kapak Dergi || Sarah Jio Ropörtajı

@arkakapakdergi nin bu ay ki sayısındaki @ruyakitap ın gerçekleştirdiği @sarahjio ile olan röportajı gördünüz mü? Yazar çok samimi bir şekilde soruları yanıtlamış. Yeni kitap haberini çıtlatmış. Ve en çok ilgiyi Türk’lerden gördüğünü söyleyip bize küçük bir sürprizi olduğunu söylemiş. Röportajın büyüsünü bozmamak için tabi ki ne okuduğumu buraya yazmıyorum. #herpazartesi dergi etkinliğinde okumaya devam ediyorum, Okuma keyfiniz bol olsun efendim 🙏 #arkakapak #sarahjioroportaj #ruyakitap #kitap #kitaplar #okumakosem #kitaponerim #book #bookstagram #sadekitaplik #kitapkurdu #vs #vscom #vscokitap #follow4follow #instabook #bibliyofil #read #reading #bookphotography #igreads #booklover #currentlyreading #bookblogger

Nergiz'in Kütüphanesi 📚 (@sadekitaplik)'in paylaştığı bir gönderi ()

İYİ NİYETLİ AMA YARAMAZ BİR KIZ ÇOCUĞU: ROSE-LOU!



İYİ NİYETLİ AMA YARAMAZ BİR KIZ ÇOCUĞU:
ROSE-LOU!

hep kitap, Fransız çocuk edebiyatının sevilen kahramanı Rose-Lou’yu okurlarla buluşturuyor. Tatlı ve bilmiş bir kız çocuğunun maceralarını anlatan Rose-Lou dizisinin 4 kitabı, 14 Nisan’dan itibaren raflardaki yerini alacak.

Çılgın bir kız çocuğu olan Rose-Lou’nun günlüklerinden oluşan dizinin Herkes Yanılabilir Ben Bile, Tüm Kalbimle Sevdiğim Üvey Kardeşim, Hiç Yoktan İyidir ve Rüküş de Olsam Güzelim kitapları hep kitap aracılığıyla çocuk okurlara ulaşıyor. Pakita’nın yazdığı, Laurent Audouin’in resimlediği Rose-Lou dizisi, her kitabında birbirinden eğlenceli maceralar vaat ediyor.

HERKES YANILABİLİR BEN BİLE
En yakın arkadaşına doğum günü hediyesi almak için alışverişe giden Rose-Lou, dükkânda kendini dedektifçilik oynamaya fazlaca kaptırır. Rose-Lou, günlüğüne bir mağazada yaptığı küçük, önemsiz bir hata yüzünden nasıl cezalandırıldığını yazıyor.

TÜM KALBİMLE SEVDİĞİM ÜVEY KARDEŞİM
Rose-Lou, hayranı olduğu üvey ablasının onu sevmesini çok ister. Ablası, aralarının iyi olduğu bir gün ona sırrını verir. Rose-Lou tüm iyi niyetiyle onun dileğini gerçekleştirmeye uğraşır ama işler istediği gibi gitmez. Rose-Lou, dizinin bu kitabında üvey kız kardeşinin onu sevmesi için yaptığı onca şeyden sonra nasıl cezalandırıldığını anlatıyor.

HİÇ YOKTAN İYİDİR
Rose-Lou, anne babası ve ikiz kardeşleriyle sirke gider. Gösteriyi izlemek için oturdukları yerden Rose-Lou’nun gözüne bir şey takılır ve

Rose-Lou bunun peşinden gitmeye kararlıdır. Minik kahramanımız dizinin bu kitabında bir palyaçoya ve ipekmaymunlarına yardım etmeye çalışırken işleri nasıl karıştırdığını anlatıyor.


RÜKÜŞ DE OLSAM GÜZELİM
Rose-Lou ona alınan kıyafetlerin içinde rahat hissetmediğini fark ettiğinde giysilerini kendi tasarlamaya karar verir. Rose-Lou, dizinin bu kitabında cici bici kıyafetlerle kişiliğini silmek isteyen ailesi yüzünden nasıl cezalandırıldığını anlatıyor.

Esra Okutan’ın dilimize çevirdiği Rose-Lou dizisinin kitapları, 14 Nisan’dan itibaren hep kitap etiketiyle raflardaki yerini alacak.





Bilgi için:          
            facebook.com/hepkitapp
            twitter.com/hep_kitap
            instagram.com/hep_kitap

ÇİN KÜLTÜR DEVRİMİ’YLE ALTÜST OLAN YAŞAMLARIN DOKUNAKLI HİKÂYESİ: BUNDAN SONRA HER ŞEY BİZİZ



ÇİN KÜLTÜR DEVRİMİ’YLE ALTÜST OLAN YAŞAMLARIN
DOKUNAKLI HİKÂYESİ:
BUNDAN SONRA HER ŞEY BİZİZ

Madeleine Thien’in kaleme aldığı, 2016 Man Booker ve Governor General Edebiyat ödüllerinin finalisti, 2016 Scotiabank Giller Ödülü’nü kazanan Bundan Sonra Her Şey Biziz 14 Nisan’dan itibaren hep kitap etiketiyle raflarda!  Roman, Kanada’da yaşayan on yaşındaki göçmen bir kız çocuğunun hayatının ekseninde, iki Çinli ailenin dört kuşak boyunca yaşadıklarını Çin’in yakın tarihine ait detaylar eşliğinde anlatıyor.

Bundan Sonra Her Şey Biziz, iyi niyetle başlayan ama bambaşka yerlere giden bir devrimin altüst ettiği hayatların hikâyesini anlatıyor. Mao Zedong’un Kültür Devrimi’ni yaşamış kuşaktan kahramanlar, bundan yıllar sonra Tiananmen Meydanı’nda hükümeti protesto eden ve bunun bedelini çok pahalıya ödeyen öğrenciler, yarım kalmış, belki de hiç kurulamamış hayaller, başlamadan biten, bitmek zorunda kalan aşklar… Hepsi ve herkes Madeleine Thien’in usta anlatımında hayat buluyor.

Sağlam kurgusuyla kuşaklar arasında gidip gelen olağanüstü bir destan kaleme alan Madeleine Thien, yarattığı karakterlerle de okuru uzun süre etkisinden kurtulamayacağı bir yolculuğa davet ediyor. 

Özlem Yüksel’in dilimize çevirdiği Bundan Sonra Her Şey Biziz, 14 Nisan’da hep kitap etiketiyle raflardaki yerini alacak.

“Son derece cesurca ve derinlemesine yazılmış bu roman eleştirilere maruz kalan bir dönemin gerçek tarihine tanıklık ediyor.”
The Guardian

“Rengârenk karakterlerin ustaca bir anlatımla hayat bulduğu bir roman.”
National Post

MADELEINE THIEN HAKKINDA
Madeleine Thien, Simple Recipes isimli öykü kitabının, Certainty ve Dogs at Perimeter isimli romanların yazarıdır.  Kiriyama Ödülleri’nden Commonwealth Writers Ödülü’nün finalisti olan Simple Recipes, BC Book Ödülü’ne layık görüldü. Certainty, Amazon.ca’nın İlk Roman Ödülü’nü kazandı; 2014 yılında Berlin’de Uluslararası Edebiyat Ödülü’nün finalistleri arasında olan Dogs at Perimeter ise Frankfurt Kitap Fuarı’nın 2015 Edebiyat Ödülü’nü aldı. Yazarın romanları ve öyküleri yirmi beş dile çevrildi. Thien’in Bundan Sonra Her Şey Biziz adlı romanı 2016 Man Booker ve Governor General Edebiyat ödüllerinin finalisti oldu, 2016 Scotiabank Giller Ödülü’nü kazandı.

Bilgi için: 
            www.hepkitap.com.tr
            facebook.com/hepkitapp
            twitter.com/hep_kitap
            instagram.com/hep_kitap

Nefson || Ebru Güneş

Herkese merhaba, Yarın “Nefson” kitabının fidanı var, elinizde varsa ve bize katılmak isterseniz bekleriz efendim. ⚜ Herkese keyifli bir pazar günü dilerim 📖 Arka kapaktan küçük bir alıntı; 📝Küçük yaşında annesi ve babası tarafından terk edilmiş bir çocuğun büyürken ve büyüdükten sonra yaşadığı hezeyanların içinde sarsılmasını sarsıntıyla takip ederken yavaş yavaş sürpriz sona ulaşacak ve asıl kitap okuma keyfini de işte o zaman alacaksınız. Zeka pırıltılarının her daim hissedildiği, hayatınıza yön verecek pek çok cümleyle karşılaşacağınız bu garip isimli kitabı okuduktan sonra; kitapların hakim olunmak için değil, sizin hayatınıza hakim olmak için yazıldığını bir kez daha anlayacaksınız... ⚜ #kitapfidaninefson #nefson #ebrugunes #siyahbeyazyayinlari #kitap #kitaplar #okumakosem #kitaponerim #book #bookstagram #sadekitaplik #kitapkurdu #vs #vscom #vscokitap #follow4follow #instabook #bibliyofil #read #reading #bookphotography #igreads #booklover #currentlyreading #bookblogger

Nergiz'in Kütüphanesi 📚 (@sadekitaplik)'in paylaştığı bir gönderi ()

4 Nisan 2017 Salı

Herkesleşme || Tunç İlkman

Kitabın adını gördüğüm zaman felsefik bir anlatımla kişisel gelişim kitabı olduğunu düşünmüştüm ama arka kapak yazısını okuyunca güzel bir aşk hikâyesi sanırım dedim. Ve iki tahminim de boşa çıktı.
Kitap sevdiklerini kaybeden Ömer’in intihar etmek istemesi ve bu intihar için arkadaşından yardım istemesi ile başlıyor. Kendi halinde biri diye kabul ettiğim Ömer’i okurken yavaş yavaş iç dünyasına girdim, yaşadıklarına üzüldüm, bazen hak ediyor dedim. Zaman geçtikçe kendi olmaktan çıkıp, nasıl bencil birine dönüştüğünü gördüm. Kitabın başlarında üzüldüğüm bu adama kitabın sonunda sinir oldum. En azından Zeyneb’e bunu yapmayacaktın Ömer çok kötüsün.
Yazarın yazım dili gayet akıcıydı, kitabı sıkılmadan ve merak içinde okutturdu. Ve yazar öyle bir final yapmış ki okuyucuyu ters köşeye yatırmış. Ne umdum ne buldum misali, kitabın son sayfalarına öylece bakakalıyorsunuz.
…Çünkü insan herkesi affeder de bir kendiyle barışamaz.
Hayat insanı vaktiyle kolayca hesap sorabildiği birinin, gün gelir halini hatırını soramaz eder.

3 Nisan 2017 Pazartesi

hep kitap’IN YENİ SERİSİ “ATÖLYE” YAZARLIK ÜZERİNE İKİ KİTAPLA YOLA ÇIKIYOR!



hep kitap’IN YENİ SERİSİ
“ATÖLYE”
YAZARLIK ÜZERİNE İKİ KİTAPLA YOLA ÇIKIYOR!


hep kitap, yazmayı hayatının merkezine yerleştiren herkesin ilgisini çekebilecek yeni bir seriye başlıyor: Atölye. Yazarlık üzerine kitaplarla başlayıp yaratıcılığın farklı alanlarında kitaplarla devam edecek bu yeni serinin ilk iki kitabı Dümeni Yaratıcılığa Kırmak ve Sen de Kendi Hikâyenin Kahramanısın, 7 Nisan itibariyle raflarda olacak.

hep kitap, yazarın koçu olmak, kendi yazarlık hikâyesiyle başka yazarların yoluna ışık tutmak isteyenlerin buluştuğu bir “Atölye” kurdu. hep kitap’ın, yazmak ve yazarlık üzerine kitaplarla başlayan yeni serisi Atölye’nin, daha sonra yaratıcılığın çeşitli alanlarına dair üretilmiş kitaplarla da sürmesi planlanıyor. Serinin ilk iki kitabı ise Ursula K. Le Guin imzalı Dümeni Yaratıcılığa Kırmak ve Kendra Levin imzalı Sen de Kendi Hikâyenin Kahramanısın olacak.

DÜMENİ YARATICILIĞA KIRMAK

Dümeni Yaratıcılığa Kırmak, Amerika’nın yaşayan en önemli yazarlarından Ursula K. Le Guin’in kaleminden çıkmış bir yol gösterici. Deneyimli bir kalemin, başka deneyimli isimlerin metinleriyle de güçlendirdiği bir rehber kitap.

Bir içgüdüdür aslında yazarlık. Kimseye tam olarak anlatılamayacak bir çağrı gibi ele geçirir insanı ve kurulan bir hayal, bütün gerçekliğe baskın çıkar. Kâğıda dökülenden çoğu kez memnun kalınmaz, eksiklikler fark edilir ancak adı konulamaz. İşte bu noktada, Ursula K. Le Guin kendi sırlarını açıyor ve yaratıcılık denen bu fırtınalı denizde tüm yazarların elinden tutup, onlara dalgalarla nasıl boğuşacaklarını gösteriyor.

Modern çağda yazı yazmanın zorlukları da var bu kitapta; “Doğru yerde doğru kelimeyi kullanarak bir ritim yakalamak mümkün mü?”, “Bakış açısında tutarlılık metni nasıl etkiler?” gibi soruların yanıtları da. Dümeni Yaratıcılığa Kırmak, yalnızca bir kitap değil; alıştırmalar ve püf noktaları ile dünya edebiyatına damga vurmuş isimlerin gizemlerinin peşine düşeceğiniz bir harita, sizi ve hayallerinizi yutmak üzere olan bilinmezlere karşı rotanızı belirlemenizi sağlayacak bir pusula da aynı zamanda. Haydi, siz de dümeni yaratıcılığa kırın!



SEN DE KENDİ HİKÂYENİN KAHRAMANISIN

Sen de Kendi Hikâyenin Kahramanısın ise yıllardır yazar koçluğu yapan Kendra Levin’in yazarlara metinlerinden çok motivasyon anlamında destek olmayı hedefleyen bir başucu kitabı.

Yazar kimdir? Dünyaları düşleyen, sadece isim olarak hayal ettiği fikirleri insanlaştıran yahut sadece mevcut gerçeklerden mutlu olmayan insan mı? Yazar, tıpkı yazdıkları gibi kendi yolculuğuna atılmış bir kahramandır. Bir anlık cesaretle kendini yolculuğun tam ortasında bulan, kimi zaman kendinden emin adımlarla ilerleyen, kimi zaman nereye gideceğini, yola nasıl devam edeceğini bilemeyen, kimi zaman da bir akıl hocası ihtiyacıyla yanıp tutuşan.

Şimdi bir akıl hocası hayal edin! Yolculuğa çıkmanızda size yardım edecek, motivasyonunuzu kaybetmenize izin vermeyecek, zaaflarınızı yenmenizi kolaylaştıracak bir akıl hocası. Şüpheye düştüğünüzde size yeni yollar gösterecek, en iyi yaptığınız şeye odaklanmanızı sağlayacak kişi o… İşte bu kitapta onunla tanışacaksınız; yıllardır editörlük ve yazar koçluğu yapan Kendra Levin’le. Levin, Sen de Kendi Hikâyenin Kahramanısın kitabında, çalıştığı yazarların geçtiği zorluklardan ve kendi tecrübelerinden ilham alarak hazırladığı yönlendirmelerle sizi müthiş bir yolculuğa çıkarıyor. Bu sizin yazma yolculuğunuz, elbette başkahramanı da sizsiniz. Bir kahraman olduğunuzu kabul edin ve yolda karşınıza nasıl bir engel çıkarsa çıksın, hepsini gerçek bir kahraman gibi alt edin. İster ilk kez yazıyor olun ister daha önce birçok kitabınız yayımlanmış olsun, bu kitabın sonunda aradığı ilhama kavuşmuş, hiç olmadığı kadar disiplinli, amacına odaklı ve cesur bir kahramana dönüşeceksiniz. Unutmayın, “Maceraya yalnız başımıza atılmak zorunda değiliz, çünkü bizden önce yola çıkan kahramanlar var; labirent tüm ayrıntılarıyla biliniyor; tek yapmamız gereken kahramana yol gösteren ipi takip etmek.”

Damla Göl’ün dilimize çevirdiği Dümeni Yaratıcılığa Kırmak ve Begüm Kovulmaz’ın dilimize çevirdiği Sen de Kendi Hikâyenin Kahramanısın, 7 Nisan’dan itibaren hep kitap etiketiyle raflarda yerini alacak.

Bilgi için:         www.hepkitap.com.tr
            facebook.com/hepkitapp
            twitter.com/hep_kitap
            instagram.com/hep_kitap

28 Mart 2017 Salı

ÇalıKuşu || Reşat Nuri Güntekin

Annesiz ve babasız büyümüş hırçın bir kız çocuğudur Feride. Besime Teyze’sinin yanında büyümüş ve oğlu Kamran’a sevdalanmıştır. Evlenecekleri zaman onun kendisini aldattığını öğrenerek evi terk eden Feride tahsiline güvenerek Anadolu’da öğretmenlik yapmaya başlar. O zamanki hayatın şartları, bir kadının kendi başına ayakta durma çabaları, umutları, aşkı, yaşadıkları Feride’nin günlüğüne konu olmaktadır artık.
Kitabı okurken Feride’den çok Munise’ye üzüldüm sanırım. Yoğun duygu ile hayatın getirdiği şartları yazar öyle güzel harmanlamış ki o hissi yaşayabiliyorsunuz. Filminden ve dizisinden çok çok keyifliydi kitabı eline alıp okumak.

20 Mart 2017 Pazartesi

KÜSURAT YAYINLARI OKUYUCUYA SELÇUK AYDEMİR İMZALI “LİSEDEN ARKADAŞLAR” İLE MERHABA DİYOR!




KÜSURAT YAYINLARI OKUYUCUYA
SELÇUK AYDEMİR İMZALI
 “LİSEDEN ARKADAŞLAR” İLE MERHABA DİYOR!

Senarist ve yönetmen Burak Aksak sevenlerini bu kez yepyeni bir yayınevi ile buluşturuyor; Küsurat Yayınları. Yayınevinin ilk kitabı Selçuk Aydemir imzalı “Liseden Arkadaşlar”.

Leyla ile Mecnun, Ben de Özledim, Kara Bela ve Bana Masal Anlatma başta olmak üzere yazdığı ve yönettiği birçok film ve diziyle tanıdığımız Burak Aksak, Küsurat Yayınları ile edebiyat dünyasına kahkaha dolu bir romanla giriş yapıyor. Küsurat Yayınları, edebiyatın farklı türlerinde yerli ve yabancı yazarların kitapları ile buluşturacak okuyucuları; genç ve yetenekli yazarlara da alan açacak, çok sevilen yazarların kitaplarını da yayınlayacak, dünyanın bir köşesinde keşfedilmeyi bekleyen kitapları da dilimize kazandıracak. Okumanın dili, yaşı, cinsiyeti olmadığına inanarak var olacak yayın dünyasında.

Yayınevinin ilk kitabı “Liseden Arkadaşlar”, Çalgı Çengi, Düğün Dernek, Kardeş Payı ve İşler Güçler gibi dizi ve filmlerinin senaristi ve yönetmeni Selçuk Aydemir imzası taşıyor. Aydemir, 2015 yılında çıkan ilk kitabı “Mahalleden Arkadaşlar”ın ardından bu kez “Liseden Arkadaşlar”ı anlatıyor. Romanda, çete işlerinden uzak durmaya çalışan Selçuk lisenin en belalı adamına karşı mücadele ederken buluyor kendini ve arkadaşlarının da katılımıyla olaylar içinden çıkılmaz bir hal alıyor.

Okuyucuyu lise yıllarına götürecek romanda; beden dersinin olduğu gün formasının altına eşofman giyenler, siyah-beyaz tüplü televizyona Commodore 64 bağlayan dedeler, sevdiği kıza açılırken ölecekmiş gibi olup da ölmeyenler, lise hayatı denilince gözünün önüne Amerikan Pastası filmi gelip gerçekte The Shawshank Redemption’ı yaşayanlar, kolay çarpılıyor diye Pi’yi 3 değil de 5 alanlar, bakkala gidiyorum diye evden kaçanlar, mahallenin mavi tikli official ulakları yani dırdırcı teyzeler ve arkadaşlık yeminini tamamlamaya kararlı bir grup ergen var.

Küsurat Yayınları’nın telif geliri Türk Böbrek Vakfı’na bağışlanacak ilk kitabı “Liseden Arkadaşlar” çok yakında tüm kitapçılarda...